1. Перепишите следующие предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью...

0 голосов
69 просмотров
1. Перепишите следующие
предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются
слова, оформленные окончанием “-s-“
и какую функцию это окончание выполняет (множественное число существительных,
притяжательный падеж существительных или глагол в 3-м л. ед.ч. в Present Indefinite):


1. Do you like your sisters’ dresses?

2. There are some new buildings in our street.

3. The forks are on the table.



2. Раскройте скобки и напишите предложения
в Indefinite, Continuous, Perfect или Perfect Continuous (в зависимости от
обстоятельства времени).


My brother (to read) newspapers.

1. every day

2. never

3. at the moment

4. when you came

5. yesterday

6. for an hour



3. Перепишите следующие
предложения. Подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент.
Переведите предложения.


1. You must tell me the truth.

2. Can you phone me back tomorrow?

3. He will be allowed to take the book.



4. Выберите из скобок нужные местоимения.


1. They’re new students and I don’t know
(their/theirs) names.

2. Are this bag (her/hers)?



5. Поставьте прилагательное в
нужной степени. Перепишите и переведите предложения.


1. Two heads are (good) than one.

2. This is (interesting) book I have ever read.

3. He is as (clever) as an owl.



6. Выберите нужное местоимение.
Перепишите и переведите предложения.

a) some,
any, no


1. There is … meat in the fridge.

2. Is there … meat in the fridge?

3. There is … meat in the fridge, it’s empty.

b) much,
many, a lot of


1. How … money have you got?

2. … of these students don’t like to look up
words in the dictionary.

3. There were … plates on the table.

c) little,
a little, few, a few


1. I’d like … brandy with my coffee.

2. We’ve got too … petrol. We must have the car
filled at the nearest service station.

3. “Are there enough eggs for the cake?” – “No,
I’ afraid there are … . we need some more.

d) somebody,
something, anybody, anything, nobody, nothing, somewhere, anywhere, nowhere


1. … left the bag in our classroom yesterday.

2. It’s so dark here. I can’t see … .

3. Has … happened?

e) myself,
himself, herself, yourself, itself, ourselves, themselves


1. She washed … .

2. I need this book … .

3. Do it … .



7. Задайте разделительные
вопросы. Перепишите и переведите предложения.

1. He wasn’t busy yesterday.

2. He has read all the books in science
fiction.

3. They know English well.



8. Раскройте скобки, употребляя герундий. Перепишите и переведите предложения.

1. It started (rain).

2. I translated the text without (use) the
dictionary.

3. I’m hungry. I’m looking forward to (have)
lunch.



9. Переведите текст, пользуясь словарем.

The Blind Man and the
Great Artist

Every day in one of the streets of Vienna you could see a
blind man playing the violin. His dog sat near him with a cap in his mouth.
People, who were passing them, dropped coins into the cap.


One day, when the weather was very cold, the
man was playing for a long time, but nobody wanted to give him anything. The
poor man thought that he would have to go to bed without supper. He was so
tired and so weak that he stopped playing.

At that moment a young man came up to him and
asked him why he had stopped playing. The blind man said he had played for two
hours but nobody had given him anything. “Give me your violin. I shall help you”, said the man. And with these words he began to play. He
played so well that people began to gather and soon there was a big crowd.
Everybody was eager to listen to the fine music and to thank the young man for
the pleasure.


Soon the cap was full of money.

“I don’t know how to thank you”, said the blind
man. “Who are you?”

“I’m Paganini”, was the answer.

blind – слепой

the violin – скрипка

to drop coins – бросать монеты

crowd – толпа

gather – собираться



10. Ответьте на вопросы к тексту.

1. Whom
could you see every day in the streets of Vienna?


2. Why was
a blind man so tired and weak one cold day?

3. What did
a young man ask the blind man?

4. How did
he help the blind man?

5. Who was
that man?



11. Выпишите из текста 5 неправильных
глаголов напишите 3 формы этих глаголов и переведите.



12. Ответьте на вопросы?

1. What is your full name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. Where were you born?

5. What is your date of birth?

6. Where do you work and study?

7. How large is your family?

8. Who do you most take after, your mother or
your father?

9. What are your household duties?

10. How do
you spend your weekends?



Английский язык (61 баллов) | 69 просмотров
Дан 1 ответ
0 голосов
Правильный ответ
№1
1. Do you like your sisters’ (притяжательный падеж существительных) dresses (множественное число существительных)?
2. There are some new buildings (множественное число существительных) in our street.
3. The forks (множественное число существительных) are on the table.

№2.
1 My brother reads newspapers every day
2 My brother has never read newspapers
3 My brother is reading newspapers at the moment
4 My brother was reading newspapers when you came
5 My brother read newspapers yesterday
6 My brother has been reading newspapers for an hour

#3.
 1. You must tell me the truth. Ты должен сказать мне правду.
2. Can you phone me back tomorrow? Ты мажешь перезвонить мне завтра?
3. He will be allowed to take the book. Ему разрешат взять книгу.

#4.
1. They’re new students and I don’t know (their) names.
2. Are this bag (hers)?

№5.
1. Two heads are (better) than one. Одна голова хорошо, а две лучше
2. This is (the most interesting) book I have ever read. Это самая интересная книга из тех, что я когда-либо читал.
3. He is as (clever) as an owl. Он такой же умный, как сова.

№6.
a)
1. There is some meat in the fridge.
В холодильнике есть мясо.
2. Is there any meat in the fridge? В холодильнике есть мясо?
3. There is no meat in the fridge, it’s empty.
В холодильнике нет мяса, он пустой

b)
1. How much money have you got? Сколько денег у тебя?
2. Many of these students don’t like to look up words in the dictionary.
Многие из этих студентов (учеников) не любят искать слова в словаре
3. There were a lot of plates on the table. На столе стояло много тарелок

  c)
1. I’d like a little brandy with my coffee.
Добавьте, пожалуйста, немного бренди в кофе.
2. We’ve got too little petrol. We must have the car filled at the nearest service station. У нас слишком мало бензина. Мы должны заправить машину на ближайшей автозаправочной станции
3. “Are there enough eggs for the cake?” – “No, I’ afraid there are few. we need some more. E
нас достаточно яиц для торта (=для того чтобыиспечь торт) Нет, боюсь, что яйц мало. Нам нужно ещё несколько.

d)
1. Somebody left the bag in our classroom yesterday.
Вчера кто-то забыл сумку в нашем кабинете.
2. It’s so dark here. I can’t see anything. Здесь так темно. Я ничего не вижу
3. Has anything happened?
Что-то случилось?

e)
1. She washed herself.
Она умылась
2. I need this book myself.
Мне самому нужна эта книга
3. Do it yourself. Сделай это сам

№7.
1. He wasn’t busy yesterday, was he? Он вчера был не занят, не так ли?
2. He has read all the books in science fiction, hasn't he? Он прочитал все научно-фантастические книги, не так ли?
3. They know English well, don't they? Они хорошо знают английский, не так ли?

№8.
 1. It started raining. Дождь начался
2. I translated the text without using the dictionary.
Я перевел текст без использования словаря
3. I’m hungry. I’m looking forward to having lunch.
Я голоден. Я с нетерпением жду обеда.

#9.
Слепой и Великий художник
Каждый день в одной из улиц Вены можно было увидеть слепого человека, играющего на скрипке. Его собака сидела рядом с ним и держала кепку. Люди, которые проходили мимо них, бросали монеты в кепку.
Однажды, когда на улице было очень холодной, мужчина играл очень долго, но никто не хотел ему подавать. Бедняга думал, что ему придется лечь спать без ужина. Он так устал и почувствовал такую слабость, что перестал играть.
В этот момент молодой человек подошел к нему и спросил его, почему он перестал играть. Слепой сказал он играл в течение двух часов, но никто не подал ему денег. "Дайте мне скрипку. Я Вам помогу ", сказал мужчина. И с этими словами он начал играть. Он играл так хорошо, что люди стали собираться и вскоре образовалась большая толпа.
Все хотели послушать прекрасную музыку и поблагодарить молодого человека за неё.
Вскоре кепка была полна денег.
"Я не знаю, как Вас благодарить", сказал слепой. "Кто Вы?"
"Я - Паганини", последовал ответ.

№10.
1. Every day in one of the streets of Vienna you could see a blind man playing the violin.
2. A blind man was so tired and weak one cold day because he had been playing for a long time.
3. A young man asked the blind man why he had stopped playing.  
4. He took the violin and began to play. He played so well that people began to gather and soon there was a big crowd. Soon the cap was full of money.
5. That man was Paganini?

№11.
give – gave – given –
давать
think – thought – thought –
думать
come – came – came –
приходить
say – said – said –
говорить
begin – began – begun –
начинать

№12. НЕ ЗНАЮ ОТВЕТЫ НА ВОПРОСЫ
1. My full name is ….
2. I am …. years old
3. I live in …
4. I was born in …
5. My date of birth is …
6. I work in…. and I study at….
7. My family is….
8. I take after my….
9. My household duties are…
10. At the weekends I usually….

(133k баллов)