Choose the right words in brackets to complete the sentences. (Our/ours) teacher is very kind. Whose budgie is this? – It is (my/mine). In spring (her/hers) friends often go to the forest. (Their/theirs) address is on the table. (Your/yours) money is in the bank. The yellow bag is (my/mine), the red one is (her/hers). Is it Susan’s collection? – No, it is not (her/hers). Bill knows your address, but he doesn’t know (their/theirs). We live in this city. It is (our/ours) city. They are (my/mine) pets.
Our mine her their your mine,hers hers theirs our my
Суть проблемы заключается в том, что оба члена каждой из этих пар переводятся одинаково – «твой», «мой», «их» и т.д. Поэтому разница состоит не в значении этих слов, а в употреблении. Первый член пары – без окончания –s –не употребляется без последующего предмета. То есть:
за my, your, her, his, its, our, their должно обязательно стоять то, что принадлежит мне, тебе и т.д.
Вторые члены пар – с окончанием –s и mine – не требуют после себя предмета. После них обычно ставится сразу точка. Получается, что: после mine, yours, hers, his, its, ours, theirs не ставится тот предмет, который принадлежит мне, тебе и т.д.